Hírek
2018. November 16. 17:01, péntek |
Belföld
Forrás: mti - illusztráció: pixabay
Egyre kevesebb a gyermekeknek szóló tévéreklám

Egyre kevesebb a gyermekeknek szóló tévéreklám a médiatanács által elfogadott tanulmány szerint - közölte Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Kommunikációs Igazgatóság az MTI-vel pénteken.
A hatóság 35 televízió idei első félévének műsorkínálatát vizsgálta, melyben 2551-féle új hirdetést 1,3 millió alkalommal ismételtek, ami csaknem megegyezik a 2017 hasonló időszakában mért eredményekkel - derül ki a kommunikációs igazgatóság közleményéből.
A legtöbb új reklámot az általános szórakoztató csatornák szerkesztették adásba, például a Viasat 3, a Cool Tv vagy a Comedy Central. A 2017 januárja és júniusa közötti időszakkal összevetve jelentősen több új reklámot mutattak be az országos kereskedelmi csatornák - az RTL Klub és a TV2 -, és az összes csatornatípussal egybevetve a tavalyi 20,6 százalékhoz képest idén 32,4 százalékos részesedést értek el.
A reklámok 40,8 százaléka termékeket, 59,2 százaléka szolgáltatásokat népszerűsített, a korábbi évekkel összehasonlítva megállt a termékek részesedésének növekedése. A szolgáltatások több mint fele a kereskedelmi szektor reklámfilmjeiből állt. Még a megelőző időszakokban tapasztalt alacsony értékekhez képest is visszaesett a kiskorúakat célzó szpotok részaránya: a 2017 első félévi 3,9 százalékról 2,4 százalékra. A jelenség összefügghet azzal, hogy az M2-n már nem sugároznak reklámokat. Az ilyen típusú hirdetések 97 százalékán az RTL Klub és a Minimax osztozott, 82 százalékuk játékokat népszerűsített.
A teljes tanulmány az NMHH honlapján, a Kutatások között olvasható.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Augusztus 27. 07:58, szerda | Belföld
Navracsics Tibor szerint Magyarországra jönnek az uniós források és jól érzik itt magukat
Magyarországra jönnek az európai uniós források, \"és jól is érzik magukat\" - jelentette ki a közigazgatási és területfejlesztési miniszter a Tolna vármegyei Simontornyán kedden.
2025. Augusztus 27. 07:58, szerda | Belföld
Visit Hungary: a Szent István-napi programsorozat 23 százalékkal több vendéget vonzott Budapestre
A Szent István-napi programsorozat 23 százalékkal több vendéget vonzott Budapestre az idén a tavalyihoz képest, augusztus 16. és 20. között 35 százalékkal több belföldi és 20 százalékkal több külföldi turista érkezett a fővárosba
2025. Augusztus 27. 07:57, szerda | Belföld
Szijjártó Péter: saját magát köpi szembe az Európai Bizottság a Barátság kőolajvezeték elleni támadások ügyében
2025. Augusztus 27. 07:56, szerda | Belföld
Megkezdték az aláírásgyűjtést december 24. munkaszünetté tételéért
Elindította kedden országos aláírásgyűjtési akcióját a Jobbik Magyarországért Mozgalom annak érdekében, hogy a polgárok eldönthessék: váljon-e munkaszüneti nappá december 24.